Üzleti modell

Üzleti modellnek szűkebb értelemben azt a módot nevezzük, ahogy egy vállalat piacra visz és értékesít egy terméket. A fejlesztési folyamat fontos lépése a kereskedelmi forgalomba hozatal (commercialization), amin az innovációt megtestesítő termék termelését, kiszerelését, marketingjét és terítését értjük. Az üzleti modell ezekhez a tevékenységekhez kapcsolódik: tömören szólva az a mód, ahogy egy vállalat „pénzt csinál” egy termékből.

Az üzleti modell olyan koncepcionális eszköz, amely számos egymással összefüggő elemet tartalmaz, segít megfogalmazni az adott cég üzleti logikáját, leírja a fogyasztók egy vagy több szegmensének nyújtandó értéket, felvázolja a cég architektúráját, partneri hálózatát, abból a célból, hogy ezt az értéket előállítsa, piacon értékesíthetővé tegye, a fogyasztóhoz eljuttassa, hogy profitot, tartós jövedelmet teremtsen

Másodlagos menü