Know-how

A know-how kifejezés korlátozottan hozzáférhető gazdasági, műszaki és szervezési ismeretet és tapasztalatot jelöl. A vállalatok bizalmasan kezelik (érvényesül a vállalati titoktartás), mivel az a vállalat tulajdonát képezi. A know-how-val ezáltal kereskedhetnek, bérbe adhatják annak használati jogát.

A know-how kifejezésnek pontos jogi definíciója nincs. A fejlesztés az új, újszerű műszaki megoldás kialakításához szükséges tevékenységet jelenti, prototípus, kísérleti gyártás útján. Eredményezheti a szabadalmaztatható találmányt, know-how-t. A jogvédelemről ilyen esetben szintén soron kívül kell gondoskodni. A termelés a már végleges termék sorozatgyártását jelenti. Az ebben a fázisban jelentkező újítási szándékok, technikai változtatások is tartalmazhatnak azonban know-how-t, szabadalmaztatható találmányt. A marketing és értékesítés a végső fázis, melynek révén értékelhető maga az innováció. Végzőjének célja itt is a kizárólagos jog megszerzése, de itt már a megkülönböztető jelzésnek, a védjegynek is jelentős szerepe van, ami az innovatív termék felhasználóhoz való eljutását biztosítja.

Másodlagos menü