Innovációs stratégia

Az innováció az üzleti tevékenység lényegi eleme. Egyrészt a versenyképesség megőrzéséhez szükséges, másrészt pedig új piacok megnyílását eredményezheti a vállalat számára. Az innovációs stratégia meghatározza az innovációs folyamatokat és kialakítja a vállalaton belül azt az innovációs portfóliót, mely a megfelelő arányban tartalmazza az innováció különböző szintjeit.

Az innovációs stratégia három lehetséges módja

  • pionír stratégia: arra fókuszál, hogy új, a jelenlegi technológiáknál, megoldásoknál hatékonyabb terméket vigyen a piacra
  • gyors követő stratégia: többnyire költségcsökkentésre alkalmas stratégia, mely meglévő technológiákat adaptál röviddel azok piaci bevezetése után.
  • opportunista stratégia: a vállalkozás, rendelkezésre álló forrásainak egy részét saját innovációs tevékenységre fordíthatja, de jellemzően az innovatív megoldásokat harmadik féltől adaptálja azért, hogy az előzetesen feltérképezett piaci igényeket kielégítse.

Másodlagos menü